Wyniki 1 rok po zakrzepicy Aspiration for Myocardial Infarction AD 6

Po przeanalizowaniu całego okresu obserwacji odsetek zgonów wynosił 8,1% (295 z 3621 pacjentów) w grupie zakrzepowej i aspiracyjnej w porównaniu z 8,7% (316 z 3623 pacjentów) w grupie z tylko PCI (współczynnik ryzyka, 0,93, 95% CI, 0,80 do 1,10, P = 0,40). Zespolenie śmierci, ponowna hospitalizacja z powodu zawału mięśnia sercowego lub zakrzepica w stencie podczas całego okresu obserwacji wystąpiły odpowiednio u 448 i 490 pacjentów w obu grupach (współczynnik ryzyka, 0,91, 95% CI, 0,80 do 1,04; P = 0,16). (Tabela 2 i Rysunek 2). Rycina 3. Rycina 3. Współczynniki zagrożenia dla śmierci w ciągu 365 dni po interwencji, według podgrupy. Wskaźniki niebezpieczeństwa zgonu w ciągu 365 dni po wykonaniu samej PCI lub PCI i TA przedstawiono z 95% przedziałami ufności, zgodnie z wcześniej określonymi podgrupami i post hoc; ostatnie pięć grup było post hoc. Zmienne ciągłe zostały podzielone na medianę. W trakcie badania zgłaszano objętość szp itala na każde miejsce badania. Wyniki skrzeplin definiuje się następująco: G0 oznacza brak zakrzepu, możliwy skrzep G1, mały zakrzep G2, zakrzep średni w medium G3, zakrzep duży G4 i niedrożność naczynia G5. EKG oznacza elektrokardiografię i trombolizę TIMI w zawale mięśnia sercowego.
W analizie per-protokołowej, która obejmowała tylko pacjentów, którzy otrzymali losowo przypisaną terapię, współczynnik ryzyka zgonu na rok wynosił 0,95 (95% CI, 0,77 do 1,16; P = 0,60), a współczynnik ryzyka dla zespołu zgonów, rehospitalizacja w przypadku zawału mięśnia sercowego lub zakrzepica w stencie wynosiła 0,94 (95% CI, 0,80 do 1,11, P = 0,48). Wyniki były spójne we wszystkich wcześniej określonych podgrupach i kilku podgrupach post hoc, w tym w zależności od wielkości szpitala i odsetka przyjęć oraz podgrup związanych z wysokim ryzykiem zakrzepowym, takich jak pacjenci, którzy mieli ocenę przepływu TIMI 0 lub 1, stopień skrzepliny G4 lub G5, zmiana proksymalna lub krótkie opóźnienie od wystąpienia objawów po PCI i palących (Ryc. 3 i Ryc. S2 w Dodatku Uzupełniającym).
Wyniki dla pacjentów nieprzypisanych do badania
Pacjenci niezaangażowani w SMAK w okresie rekrutacji mieli wyższy odsetek wskaźników ryzyka niż włączeni pacjenci (tabela 1). Częstość występowania zgonu, ponownej hospitalizacji z powodu zawału mięśnia sercowego lub zakrzepicy w stencie i częstości występowania poszczególnych składników była większa wśród pacjentów niepoddanych terapii niż w przypadku pacjentów objętych badaniem. Jednak wśród pacjentów, którzy nie byli zapisani, wyniki były podobne u pacjentów, którzy przeszli aspirację skrzepu oraz u pacjentów leczonych samą PCI (tab. 2).
Dyskusja
Głównym ustaleniem rocznej obserwacji badania TASTE jest to, że strategia rutynowego stosowania aspiracji zakrzepów przed PCI, w porównaniu z samą PCI, u pacjentów z ostrym STEMI, nie doprowadziła do niższego wskaźnika zgonu z dowolnej przyczyny, mniejsze ryzyko zespolenia zgonu, ponownej hospitalizacji z powodu zawału mięśnia sercowego lub zakrzepicy w stencie lub mniejsze ryzyko wystąpienia któregokolwiek z tych punktów końcowych składowych osobno [podobne: odwyk alkoholowy warszawa, lęk przed dentystą, omega przychodnia ]

Powiązane tematy z artykułem: lęk przed dentystą odwyk alkoholowy warszawa omega przychodnia