W przypadkach nie powiklanych wtórnym zakazeniem zdarza sie to rzadko

W przypadkach nie powikłanych wtórnym zakażeniem zdarza się to rzadko. Prócz zmian w jelitach, dość często powstają na tle przerzutowym ropnie pełzakowe w wątrobie, rzadziej w innych narządach, np. w płucach, w mózgu. Objawy. Odróżnia się czerwonkę pełzakową ostrą i przewlekłą. Ostra postać czerwonki pełzakowej objawia się-bólami w brzuchu, nadzwyczaj częstymi biegunkami, do 50 razy i więcej na dobę, bolesnym, częstym parciem na stolec, ogólnym niedomaganiem, często gorączką. Stolce zabarwione początkowo prawidłowo, z domieszką śluzu i krwi, stają się szybko wolne, barwy opłuczyn mięsnych z pływającymi w nich żółtawymi kłaczkami śluzu. Wskutek równomiernego zabarwienia krwią strzępki śluzu są przeważnie czerwonawe o wyglądzie galarety malinowej. W ogóle zawartość krwi w stolcach w czerwonce pełzakowej jest znaczniejsza niż w postaci bakteryjnej, w której przeważa domieszka białych krwinek, wskutek czego śluz jest przeważnie niezabarwiony. W dalszym przebiegu choroby stolec nieraz zawiera tylko śluz i krew odchodzi w bardzo małej ilości, aż wreszcie dołączają się bezskuteczne parcia na stolec. W zakresie brzucha stwierdza się uciskową bolesność całej okrężnicy, zwłaszcza zaś okrężnicy esowatej i kątnicy, w krwi- mierną leukocytozę dochodzącą do 12000 w 1 mm, której często towarzyszy zwiększenie liczby krwinek kwasochłonnych. [hasła pokrewne: stomatologia implanty, protetyka na implantach, stomatolog poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: protetyka na implantach stomatolog poznań stomatologia implanty