Róznicowanie opiera sie na opisanych wyzej wlasnosciach postaci nieszkodliwej i chorobotwórczej

4 tygodnie ago

Różnicowanie opiera się na opisanych wyżej własnościach postaci nieszkodliwej i chorobotwórczej. Wykonanie badania co do obecności pełzaków w kale: kawałeczek bezbarwnego śluzu umieszcza się na ogrzanym szkiełku podstawowym, rozrabiając go w razie potrzeby w ogrzanym do ciepłoty ciała roztworze fizjologicznym soli kuchennej, przykrywa się szkiełkiem nakrywkowym, również ogrzanym, zabezpiecza od wysychania: za pomocą wazeliny i ogląda pod imersją. Badanie można wykonać także w kropla wiszącej. Preparat można zabarwić zażyciowo przez zmieszanie platynowego uszka: badanego materiału z taklą samą ilością roztworu czerwieni obojętnej w fizjologicznym roztworze chlorku sodowego o mocy 1 : 10000. W takim preparacie pełzaki chorobotwórcze są zabarwione, w przeciwieństwie do postaci nieszkodliwej. Postaci torbielowe wykrywa się przez dodanie do preparatu nasyconego roztworu jodu w ,70-8010 alkoholu lub roztworu o składzie jodi puri 2,0, kalii jodati 4,0, sll salis physiolog. 300,0. W tak podbarwionym preparacie torbiele są złocisto-źółte, a jądra nieco ciemniejsze. W przypadkach powikłanych ropniami wątroby, pełzaki czerwonkowe można wykryć także w żółci, wydobytej zgłębnikiem dwunastniczym. W wątpliwych przypadkach można zastosować próbę biologiczną, mianowicie wstrzyknąć do odbytnicy kota niewielką ilość kału chorego i następnie czasowo zaszyć odbyt. Powstanie u kota czerwonki jest dowodem, że badany kał zawiera pełzaki chorobotwórcze. Rozpoznanie różnicowe. Najważniejsze objawy umożliwiające różnicowanie między czerwonką pełzakową a bakteryjną są następujące: Czerwonka pełzakowa: 1. Początek przeważnie podstępny, powolny, często bez gorączki. [podobne: badanie optometryczne, dentysta w ciąży za darmo, ześlizg kręgu ]

Powiązane tematy z artykułem: badanie optometryczne dentysta w ciąży za darmo ześlizg kręgu