Przewlekle zapalenie slinianki

4 tygodnie ago

Leczenie. Jako środki pomocnicze obok podstawowego leczenia penicyliną i sulfonamidami stosujemy nagrzewania i płukanie jamy ustnej. Jeżeli zapalenie ślinianki nie ustępuje w ciągu 4-5 dni, dochodzi zwykle do zropienia gruczołu. Nie czekając na wystąpienie chełbotania, które trudno ustalić przez napiętą powięź ślinianki, wykonujemy zabieg operacyjny. Przewlekłe zapalenie ślinianki (sialoadenitis chronica). Może się rozwinąć w następstwie nie wyleczonego, ostrego zapalenia ślinianki. Zdarza się to wtedy, gdy zapalenie wywołują mało zjadliwe zarazki. Również nawrotowe zapalenie ślinianki bywa przyczyną przewlekłego zapalenia. Sprzyjają jego powstaniu niektóre ogólne zatrucia, zwłaszcza ołowiem. W przewlekłym zapaleniu ślinianki tkanka gruczołowa zanika, a zamiast niej rozwija się tkanka łączna. Objawia się to klinicznie w powiększeniu objętości gruczołu, który wykazuje twardą spoistość. Po naciśnięciu gruczołu wydostaje się często z przewodu wydzielina ropna. Zapalenie przewlekłe dotyczy przeważnie ślinianki podżuchwowej i podjęzykowej, rzadko natomiast przyusznej. Leczenie. W razie znacznego przerostu ślinianki należy ją usunąć chirurgiczne. [więcej w: ile kalorii mają migdały, guz mieszany ślinianki, dentysta w ciąży za darmo ]

0 thoughts on “Przewlekle zapalenie slinianki”

1. Niedoczynność tarczycy to dość uciążliwa choroba i trzeba brać leki praktycznie cały czas

Powiązane tematy z artykułem: dentysta w ciąży za darmo guz mieszany ślinianki ile kalorii mają migdały