Operacja typu Billroth typu I

67-letni mężczyzna został przyjęty do szpitala. Trzydzieści lat wcześniej przeszedł operację typu Billroth typu I (gastroduodenostomy) w leczeniu choroby wrzodowej. Gastroskopia ujawniła naczynie tryskające w dwunastnicy, tuż za zespoleniem żołądka i dwunastnicy (patrz wideo). Wstrzyknięcie epinefryny i użycie klipów endoskopowych (strzałka) doprowadziło do całkowitego zaprzestania krwawienia. Ponieważ nie było dowodów na owrzodzenie dwunastnicy lub żylaki, krwawiące naczynie zostało zdiagnozowane jako uszkodzenie dwunastnicy Dieulafoy. Uszkodzenie Dieulafoy jest nieprawidłowo rozszerzoną i krętą arteriolą podśluzówkową, często identyfikowaną po erozji przez błonę śluzową przewodu pokarmowego i zaczyna krwawić. Został nazwany na cześć francuskiego chirurga Paula Georgesa Dieulafoya, który opisał tę chorobę w 1898 roku. Uszkodzenia Dieulafoya są uważane za wrodzone malformacje naczyniowe i najczęściej występują w żołą dku. Pacjentowi udało się bezobjawowo wyzdrowieć i nie stwierdzono nawrotu krwawienia podczas 9-miesięcznej wizyty kontrolnej. Wideo
Uszkodzenie Duodenal Dieulafoy. (00:22)
67-letni mężczyzna został przyjęty po dniu melena i hematemesis. Trzydzieści lat wcześniej przeszedł operację typu Billroth typu I (gastroduodenostomy) w leczeniu choroby wrzodowej. Gastroskopia ujawniła naczynie tryskające w dwunastnicy, tuż za zespoleniem żołądka i dwunastnicy (patrz wideo). Wstrzyknięcie epinefryny i użycie klipów endoskopowych (strzałka) doprowadziło do całkowitego zaprzestania krwawienia. Ponieważ nie było dowodów na owrzodzenie dwunastnicy lub żylaki, krwawiące naczynie zostało zdiagnozowane jako uszkodzenie dwunastnicy Dieulafoy. Uszkodzenie Dieulafoy jest nieprawidłowo rozszerzoną i krętą arteriolą podśluzówkową, często identyfikowaną po erozji przez błonę śluzową przewodu pokarmowego i zaczyna krwawić. Został nazwany na cześć francuskiego chirurga Paula Georgesa Dieulafoya, który opisał tę chorobę w 1898 roku. Uszkodzenia Dieulafoya są uważane za wrodzone malformacje naczyniowe i najczęściej występują w żołądku. Pacjentowi udało się bezobjawowo wyzdrowieć i nie stwierdzono nawrotu krwawienia podczas 9-miesięcznej wizyty kontrolnej.

Mohamad A. Eloubeidi, MD, MHS
Nadim Walid El Majzoub, MD
Amerykański Uniwersytet w Bejrucie, Bejrut, Liban
edu.lb