Nowy test diagnostyczny dotyczący kardiomiopatii prawej komory z arytmią ad 6

Chociaż kilka osób w naszym badaniu miało obniżone poziomy sygnału N-kadheryny, to odkrycie zawsze było związane ze zmniejszonym sygnałem dla wszystkich innych białek łącznikowych i prawdopodobnie odzwierciedlało uogólnioną, nieswoistą degradację białka. Zatem ocena barwienia N-kadheryną zapewniła wiarygodną wewnętrzną kontrolę jakości tkanki. Podczas gdy kombinacja zmniejszonego poziomu plakoglobiny i normalnego poziomu N-kadheryny wykazywała wysokie prawdopodobieństwo ARVC, zmniejszone poziomy zarówno plakoglobiny, jak i N-kadheryny wykazywały słabą jakość tkanki, co wykluczało interpretację diagnostyczną. Konieczne będą dodatkowe badania walidacyjne, zanim ten nowy test będzie można zastosować klinicznie. Na przykład użyliśmy tylko jednego przeciwciała antiplakoglobinowego, które rozpoznaje epitop w N-końcu. Wiąże się z plakoglobiną typu dzikiego i dwoma znanymi zmutowanymi formami plakoglobiny zaangażowanymi w opracowywanie ARVC. Nie wiemy, czy podobne wyniki można uzyskać przy użyciu innych przeciwciał przeciwpłytkowych, czy też zaobserwowane nieprawidłowości związane z wybarwieniem zależą od domeny wiążącej plakoglobiny lub jej partnerów wiążących. Nie wiemy również, czy wszystkie potencjalne przyczyny ARVC powodują obniżenie poziomu plakoglobiny na dyskach interkalowanych. Na przykład, zakażenie wirusowe (zapalenie mięśnia sercowego) było związane z ARVC u niektórych pacjentów, co sugeruje, że nabyte przyczyny mogą również prowadzić do choroby. Ponieważ niektórzy pacjenci z ARVC, którzy byli analizowani w pierwszej części naszego badania, nie mieli możliwych do zidentyfikowania mutacji genu desmosomalnego, mogli mieć nabytą przyczynę, a każdy z nich miał obniżony poziom plakoglobiny na dyskach interkalowanych. Możliwe jest również, że niektórzy pacjenci z rejestru Hopkins ARVC mieli zapalenie mięśnia sercowego, ale to pytanie będzie wymagało dalszych badań.
Mimo, że zwyrodnienie mięśnia sercowego i wymiana fibromatyczna występują preferencyjnie w prawej komorze u pacjentów z ARVC, zaobserwowaliśmy rozliczne obniżenie poziomu plakoglobiny, nie tylko w obszarach prawej komory, wykazujących typowe cechy patologiczne, ale także w lewej komorze i przegrodzie międzykomorowej, które w inny sposób wydawały się być strukturalnie normalne. Zaobserwowaliśmy również obniżony poziom sygoglobiny w mięśniach podwsierdziowych, które zwykle oszczędza się w ARVC. Te obserwacje sugerują, że nie jest konieczne wykonywanie biopsji serca w obszarach wykazujących zmiany strukturalne w celu zdiagnozowania ARVC. Konwencjonalna biopsja endomiokardialna prawej strony przegrody międzykomorowej niezawodnie wskazywałaby tę zmianę diagnostyczną. Jest również możliwe, że odpowiednia informacja diagnostyczna mogłaby pochodzić z bardziej dostępnych tkanek zawierających desmosomy, takich jak skóra, mieszki włosowe i błona śluzowa policzków.
Poziomy sygnału dla głównego białka komorowego, połączenia z przerwą, koneksyny 43, wyraźnie zmniejszyły się u każdego pacjenta z ARVC, który zbadaliśmy w tym badaniu. Podobnie jak w przypadku plakoglobiny, poziomy sygnału koneksyny 43 zostały zmniejszone w sposób dyfuzyjny w całym sercu. Te obserwacje dodają do rosnącej literatury wskazującej, że przebudowa połączeń luka jest podstawową cechą ARVC., 6, 7, 12, 13 Oczywiście, obniżony poziom sygnału dla connexiny 43 nie jest specyficzny dla pacjentów z ARVC. Zmniejszona ekspresja koneksyny 43, która odzwierciedla przebudowę połączeń luki, została dobrze udokumentowana w niedokrwiennych i nie-niedokrwiennych postaciach choroby mięśnia sercowego, 14,15 i obserwowaliśmy zmniejszone poziomy sygnału dla koneksyny 43 na dyskach interkalowanych w praktycznie wszystkich próbkach tkanek. od osób z krańcową postacią przerostowych, rozszerzonych i niedokrwiennych kardiomiopatii
[przypisy: druskienniki sanatoria, usg warszawa bielany, odwyk alkoholowy warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: druskienniki sanatoria odwyk alkoholowy warszawa usg warszawa bielany