Lek podaje sie w kapsulkach zelatynowych a 0,2 g leku w jednorazowej dawce

Lek podaje się w kapsułkach żelatynowych a 0,2 g leku w jednorazowej dawce. Dla dorosłych wynosi ona 1,0, dla dzieci od 6 do 10 roku życia – 0,8 g, poniżej 6 roku życia – 0,4 do 0,6 g. W godzinę lub dwie po zażyciu leku podaje się środek przeczyszczający, po czym chory pozostaje na czczo co najmniej przez 5 godzin. Najskuteczniejszym lekiem w chorobie tęgoryjcowej jest czterochlorek węgla (carboneum tetrachloratum). Podaje się go w kapsułkach żelatynowych dorosłym w dawce do 2-3-5 ml, dzieciom jednorocznym w dawce 0,3 ml, pięcioletnim – 1 ml, dziesięcioletnim – 1,5 ml. Chociaż lek sam przez się działa czyszcząco, poleca się podać w 2 godziny po jego zażyciu środek przeczyszczający. W dniu leczenia nie wolno pić napojów wyskokowych ani spożywać pokarmów tłustych. Lek jest przeciwwskazany, jeżeli chory ma jednocześnie chorobę wątroby, nerek, narządu oddechowego, gorączkuje lub nadużywa alkoholu, Jedynym skutecznym lekiem przeciwko węgorkowi jelitowemu jest fiolet krystaliczny (gentianviolet). Podaje się go w pigułkach po 0,03 g po 2 pigułki na raz przed pokarmem 3 razy dziennie aż do zużycia 3 gramów. W razie mdłości, wymiotów lub nieskuteczności leczenia poleca się wprowadzić lek bezpośrednio do dwunastnicy w ilości 25 ml 1 % roztworu. Środków przeczyszczających nie stosuje się ani przed leczeniem, ani po nim. Toksycznych objawów podczas leczenia nie spostrzegano. [przypisy: terapia powięziowa, młody jęczmień sok, fala uderzeniowa wskazania ]

Powiązane tematy z artykułem: fala uderzeniowa wskazania młody jęczmień sok terapia powięziowa