Laryngoskopia swiatlowodowa

25-letnia kobieta miała 1-tygodniową historię swędzenia gardła i kaszlu. Poinformowała, że 3 tygodnie wcześniej spożywała surowe karpie. Fizyczne badanie wykazało przekrwienie błony śluzowej jamy ustnej. Laryngoskopia światłowodowa pokazała żywego pasożyta o wymiarach 2 mm na 4 mm na powierzchni lewej błony śluzowej arytenoidu krtani, z głową przymocowaną do błony śluzowej przez przyssawki. Organizm usunięto przy użyciu zacisku z włókien i zidentyfikowano jako motylicę wątrobową dorosłego (Clonorchis sinensis). Testowanie pod kątem anty-C. Przeciwciało IgG sinensis było dodatnie. Wyniki testów czynności wątroby były prawidłowe. Objawy pacjenta szybko ustąpiły po usunięciu pasożyta. Infekcja wątrobowo-fuksowa jest chorobą odzwierzęcą, która jest głównie spowodowana spożyciem surowych ryb słodkowodnych i krewetek w całej Azji Południowo-Wschodniej. Przywry wątrobowe mogą powodować zaburzenia przewodu żółciowego, p ęcherzyka żółciowego, wątroby i rzadko gardła. Analiza morfologiczna i patologiczna rozróżnia dorosłe przywry wątrobowe od Gnathostoma spinigerum, Gongylonema pulchrum i Paragonimus westermani. Pacjentów leczono prazykwantelem przez 2 dni. Odzyskanie osiągnięto w ciągu 16-miesięcznej obserwacji. Wideo
Fluke z krtani. (00:18)
25-letnia kobieta miała 1-tygodniową historię swędzenia gardła i kaszlu. Poinformowała, że 3 tygodnie wcześniej spożywała surowe karpie. Fizyczne badanie wykazało przekrwienie błony śluzowej jamy ustnej. Laryngoskopia światłowodowa pokazała żywego pasożyta o wymiarach 2 mm na 4 mm na powierzchni lewej błony śluzowej arytenoidu krtani, z głową przymocowaną do błony śluzowej przez przyssawki (patrz wideo). Organizm usunięto przy użyciu zacisku z włókien i zidentyfikowano jako motylicę wątrobową dorosłego (Clonorchis sinensis). Testowanie pod kątem anty-C. Przeciwciało IgG sinensis było dodatnie. Wyn iki testów czynności wątroby były prawidłowe. Objawy pacjenta szybko ustąpiły po usunięciu pasożyta. Infekcja wątrobowo-fuksowa jest chorobą odzwierzęcą, która jest głównie spowodowana spożyciem surowych ryb słodkowodnych i krewetek w całej Azji Południowo-Wschodniej. Przywry wątrobowe mogą powodować zaburzenia przewodu żółciowego, pęcherzyka żółciowego, wątroby i rzadko gardła. Analiza morfologiczna i patologiczna rozróżnia dorosłe przywry wątrobowe od Gnathostoma spinigerum, Gongylonema pulchrum i Paragonimus westermani. Pacjentów leczono prazykwantelem przez 2 dni. Odzyskanie osiągnięto w ciągu 16-miesięcznej obserwacji.

Qintai Yang, MD
Peng Li, MD
Sun Yat-sen University, Guangzhou, Chiny
netto