Kliniczne znaczenie objawów u palaczy z zachowaną funkcją płuc

4 tygodnie ago

Obecnie rozpoznanie przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) wymaga stosunku wymuszonej objętości wydechowej w ciągu sekundy (FEV1) do wymuszonej pojemności życiowej (FVC) mniejszej niż 0,70, co oceniono za pomocą spirometrii po zastosowaniu leku rozszerzającego oskrzela. Jednak wielu palaczy, którzy nie spełniają tej definicji, ma objawy oddechowe. Metody
Przeprowadziliśmy badanie obserwacyjne obejmujące 2736 obecnych lub byłych palaczy i grupę kontrolną, którzy nigdy nie palili i nie mierzyli swoich objawów oddechowych za pomocą testu oceny COPD (wyniki CAT sięgają od 0 do 40, przy czym wyższe wyniki wskazują na większą ostrość objawów). Zbadaliśmy, czy obecni lub byli palacze, którzy zachowali funkcję płuc ocenianą za pomocą spirometrii (FEV1: FVC .0.70 i FVC powyżej dolnej granicy prawidłowego zakresu po zastosowaniu leku rozszerzającego oskrzela) i mieli objawy (wynik CAT, .10) mieli wyższe ryzyko zaostrzeń oddechowych niż obecni lub byli palacze z zachowaną czynnością płuc, którzy byli bezobjawowi (punktacja CAT, <10) i czy osoby z objawami miały inne ustalenia niż grupa bezobjawowa w odniesieniu do 6-minutowego spaceru, czynność płuc lub wysoka tomograficzne (HRCT) klatki piersiowej.
Wyniki
Objawy oddechowe występowały u 50% obecnych lub byłych palaczy z zachowaną czynnością płuc. Średnia (. SD) częstość zaostrzeń oddechowych u obecnych lub palących pacjentów z objawami była istotnie wyższa niż wśród bezobjawowych obecnych lub byłych palaczy oraz wśród osób, które nigdy nie paliły (odpowiednio 0,27 . 0,67 vs. 0,08 . 0,31 i 0,03 . 0,21). , rocznie, P <0,001 dla obu porównań). Objawowi obecni lub byli palacze, niezależnie od historii astmy, również mieli większe ograniczenie aktywności, nieco niższe FEV1, FVC i zdolność wdechową, oraz większe zgrubienie ściany dróg oddechowych bez rozedmy płuc zgodnie z HRCT niż u bezobjawowych obecnych lub byłych palaczy. Wśród obecnych lub byłych palaczy z objawami, 42% stosowało leki rozszerzające oskrzela, a 23% stosowało wziewne glikokortykosteroidy.
Wnioski
Mimo że nie spełniają obecnych kryteriów POChP, osoby z objawowymi lub byłymi palaczami z zachowaną czynnością płuc mają zaostrzenia, ograniczenie aktywności i objawy choroby dróg oddechowych. Obecnie używają szeregu leków oddechowych bez żadnego dowodu. (Finansowane przez National Heart, Lung and Blood Institute i Fundację dla Narodowego Instytutu Zdrowia, SPIROMICS ClinicalTrials.gov number, NCT01969344.)
SZYBKIE PODEJŚCIE
Palenie tytoniu, normalna spirometria i objawy POChP
02:02
Wśród kryteriów potrzebnych do postawienia rozpoznania przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) znajdują się deficyty w tempie, z którego można gwałtownie wydychać powietrze. Większość ekspertów uważa, że niski współczynnik (<0,70) wymuszonej objętości wydechowej w ciągu sekundy (FEV1) do wymuszonej pojemności życiowej (FVC) po zastosowaniu leku rozszerzającego oskrzela jest kluczowym kryterium diagnostycznym.1 Po ustaleniu rozpoznania POChP Globalna inicjatywa dotycząca przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (GOLD) określa stopień nasilenia według stopnia, w jakim zmierzona FEV1 jest mniejsza niż przewidywana wartość pacjenta [patrz też: stomatologia cennik, młyny kulowe, młyny kulowe zębów ]