Kliniczne znaczenie objawów u palaczy z zachowaną funkcją płuc ad

ZŁOTO etap 1, wskazujące na łagodną chorobę, definiuje się jako FEV1, która jest większa lub równa 80% wartości przewidywanej; ZŁOTO etap 2, wskazujące na umiarkowaną chorobę, jako FEV1, która jest większa lub równa 50% i mniejsza niż 80% przewidywanej wartości; ZŁOTO etap 3, wskazujące na ciężką chorobę, jako FEV1, która jest większa lub równa 30% i mniejsza niż 50% wartości przewidywanej; i ZŁOTA etap 4, wskazująca na bardzo ciężką chorobę, jako FEV1, która jest mniejsza niż 30% przewidywanej wartości. Jednak niektórzy palacze, którzy nie mają niedrożności przepływu powietrza – ci, u których FEV1: FVC po zastosowaniu leku rozszerzającego oskrzela są równe lub większe niż konwencjonalnie przyjęta wartość graniczna wynosząca 0,70 – niemniej zgłaszają kaszel, wytwarzanie plwociny i duszność; objawy te sugerują POChP.1-3 Ponadto stosunek FEV1: FVC może być niewrażliwy na wczesną chorobę dróg oddechowych.4 Niedawny dokument dotyczący siły roboczej podkreślił potrzebę dodatkowych badań z udziałem palaczy z objawami i prawidłową czynnością płuc.5
W badaniach subpopulacji i pośrednich wyników w badaniu POChP (SPIROMICS) postawiliśmy hipotezę, że wielu aktualnych lub byłych palaczy, u których występują objawy ze strony układu oddechowego pomimo FEV1: FVC co najmniej 0,70 po zastosowaniu leku rozszerzającego oskrzela, ma objawy kliniczne i wyniki, które są zgodne z przewlekłą choroba układu oddechowego podobna do POChP. Aby przetestować tę hipotezę, skoncentrowaliśmy się na obecnych lub byłych palaczach, u których początkowo wystąpiły objawy oddechowe, pomimo zachowanej funkcji płuc ocenianej za pomocą spirometrii (FEV1: FVC .0,70 i FVC powyżej dolnej granicy prawidłowego zakresu po zastosowaniu leku rozszerzającego oskrzela). Wymagaliśmy FVC powyżej dolnego limitu normalnego zakresu w celu zminimalizowania błędnej klasyfikacji uczestników z restrykcyjną chorobą jako POChP. Następnie ustaliliśmy, czy ci symptomatyczni obecni lub byli palacze z zachowaną czynnością płuc mają większe ryzyko zaostrzeń lub zaburzeń oddechowych w skanie klatki piersiowej o wysokiej rozdzielczości (HRCT) o wysokiej rozdzielczości lub krótszych 6-minutowych dystansach spacerowych niż bezobjawowi obecni lub byli palacze z zachowaną funkcją płuc.
Uczestnicy i projekt studiów
W tym wieloośrodkowym badaniu obserwacyjnym finansowanym przez National Heart, Lung and Blood Institute 6 zarejestrowaliśmy 2736 uczestników od 2010 do 2015 roku. Badaniem objęto osoby w wieku 40 do 80 lat, które były zdrowymi osobami, które nigdy nie paliły (. opakowanie -letnia historia palenia tytoniu, FEV1: FVC .0,70 przed zastosowaniem leku rozszerzającego oskrzela, FVC, który był równy lub wyższy niż dolna granica przewidzianego zakresu normy, 7 i nieznana obecna choroba płuc lub niestabilna choroba sercowo-naczyniowa) lub obecny lub były palaczy, których palenie tytoniu trwało dłużej niż 20 paczek, niezależnie od tego, czy mieli kliniczne rozpoznanie obturacyjnej choroby płuc.
Do tego badania zaklasyfikowaliśmy uczestników do analizy za pomocą systemu klasyfikacji GOLD według wyników spirometrii, 8, które wykonywaliśmy przed i po czterech inhalacjach każdego z albuterolu w dawce 90 .g na inhalację ipratropium w dawce 18 .g na inhalacja. Obecni lub byli palacze, u których współistnieje rozpoznanie astmy, nie zostali wykluczeni; zamiast tego zebrano dane historyczne dotyczące tego, czy uczestnik miał rozpoznaną astmę
[hasła pokrewne: terapia powięziowa, ortodonta brzeg, omega przychodnia ]