Drugie ryzyko raka do 40 lat po leczeniu chłoniaka Hodgkina ad 8

4 tygodnie ago

Oczekiwano, że mniejsze objętości radioterapii nadprzepływowej spowodują niższe wskaźniki raka piersi. Możliwe jednak, że zmiany w polityce radioterapii nie były jeszcze stosowane wystarczająco szeroko, aby zmniejszyć ryzyko raka piersi. Możliwe jest również, że brak zmniejszenia częstości występowania raka piersi wynika częściowo z wcześniejszego wykrycia raka piersi u kobiet, które niedawno były leczone z powodu wyższych wskaźników i wcześniejszych badań przesiewowych, w porównaniu z wcześniejszymi grupami terapeutycznymi. 29 Oceniliśmy metody wykrywania raka piersi w czterech uczestniczących szpitalach. Przed 2001 r. Wykryto łącznie 29,7% raków sutka (11 z 37 przypadków) za pomocą przesiewowego badania raka piersi (rutynowe badanie palpacyjne, mammografia lub rezonans magnetyczny); stawka wynosi 60,8% (48 z 79) od 2001 r. Co więcej, nasze dane wskazują, że wprowadzenie chemioterapii o mniejszej gonadotoksyczności mogło wpłynąć na ryzyko raka piersi. W dwóch wcześniejszych okresach często stosowano wysokie dawki środków alkilujących, często powodujące przedwczesną menopauzę, co wiązało się z niższym ryzykiem raka sutka związanego z promieniowaniem, w porównaniu z niższymi dawkami środków alkilujących (.4,2 g prokarbazyny na Metr kwadratowy) lub brak chemioterapii.5,6,9,14 Wskaźnik przeżywalności po rozpoznaniu raka piersi okazał się podobny u pacjentów z chłoniakiem Hodgkina, którzy otrzymali diagnozę raka piersi przed 2001 rokiem oraz u tych, którzy otrzymali diagnozę od 2001 roku ( całkowite przeżycie po 5 latach, odpowiednio 80,0% i 77,5%).
Chociaż mężczyźni, którzy przeżyli chłoniaka Hodgkina, którzy byli leczeni w okresie od 1989 do 2000 r., Mieli niższe ryzyko zachorowania na raka płuc niż ci, którzy byli leczeni w okresie od 1965 r. Do 1976 r., Ryzyko zachorowania na raka płuc wzrastało z czasem wśród kobiet, które przeżyły – odkrycie odzwierciedla to tendencje w zakresie częstości palenia i występowania raka płuc w ostatnich dziesięcioleciach w populacji ogólnej. Supradiafragmiczna radioterapia wiązała się z wyższym ryzykiem zachorowania na raka płuc niż ryzyko u pacjentów, którzy nie byli leczeni napromienianiem nadprzepływowym, a ryzyko nie różniło się istotnie pomiędzy pacjentami leczonymi napromieniowaniem pól płaszcza a tymi, którzy byli leczeni napromienianiem innych pól nadprzepływowych. Wydaje się, że te ostatnie, mniej rozległe pola promieniowania wciąż są związane ze znaczną ekspozycją płuc na promieniowanie.
Wcześniej wyższe ryzyko zachorowania na raka płuca stwierdzono u pacjentów leczonych chemioterapią alkilującą niż u osób, które nie otrzymywały chemioterapii alkilującej, a wyższe ryzyko obserwowano wraz ze wzrostem liczby cykli chemioterapii.17,18 Nasze dane nie potwierdzają związku z płucami ryzyko raka z wyższą dawką chemioterapii zawierającą prokarbazynę lub z coraz większą liczbą cykli chemioterapii alkilującej. Chociaż pacjenci, którzy otrzymywali chemioterapię zawierającą prokarazynę i nie otrzymywali radioterapii nadprzepływowej, ryzyko raka płuc było 3,2 razy większe niż w populacji ogólnej, chemioterapia nie miała wpływu na ryzyko raka płuc w analizie wielozmiennej – odkrycie jest to zgodne z wynikami poprzedniego badania kliniczno-kontrolnego przeprowadzonego przez naszą grupę.21
Skumulowana częstość występowania drugich nowotworów przewodu pokarmowego (raka żołądka, trzustki lub jelita grubego) nie zmieniła się znacząco w czasie
[patrz też: stomatologia implanty, implanty Warszawa, dentysta poznań ]