3-letni chłopiec zaprezentował w klinice ciemną plamkę we włosach o wymiarach 3 cm na 3 cm. Skóra w tym regionie była lekko zabarwiona, z ciemnymi włosami; zmiana była bardziej pigmentowana od urodzenia. Nie było bólu, świądu ani krwawienia, a zmiana nie miała zauważalnego wzrostu. Rozpoznano wrodzony nevomelanocytic nevus. Takie cechy są często obecne w chwili urodzenia, ale mogą rozwinąć się w późniejszym życiu. Wrodzona w porównaniu z niecytenitalnym znamionami nevomelanocytowymi stwarza wysokie ryzyko transformacji do czerniaka. Chociaż biopsję lub wycięcie często rozważa się dla tych znamion, w tym przypadku nie wykonano żadnej czynności, ponieważ pigment zanika, a zmiana jest mała i maleje. Zalecano coroczną obserwację dermatologiczną, a pacjentowi i jego rodzicom zalecono ostrzeżenie lekarza, gdy pojawią się zmiany. 3-letni chłopiec zaprezentował w klinice ciemną plamkę we włosach o wymiarach 3 cm na 3 cm (panele A i B) . Skóra w tym regionie była lekko zabarwiona, z ciemnymi włosami; zmiana była bardziej pigmentowana od urodzenia. Nie było bólu, świądu ani krwawienia, a zmiana nie miała zauważalnego wzrostu. Rozpoznano wrodzony nevomelanocytic nevus. Takie cechy są często obecne w chwili urodzenia, ale mogą rozwinąć się w późniejszym życiu. Wrodzona w porównaniu z niecytenitalnym znamionami nevomelanocytowymi stwarza wysokie ryzyko transformacji do czerniaka. Chociaż biopsję lub wycięcie często rozważa się dla tych znamion, w tym przypadku nie wykonano żadnej czynności, ponieważ pigment zanika, a zmiana jest mała i maleje. Zalecano coroczną obserwację dermatologiczną, a pacjentowi i jego rodzicom zalecono ostrzeżenie lekarza, gdy pojawią się zmiany.

[przypisy: oprogramowanie stomatologiczne, dentysta olsztyn, klinika oprogramowanie stomatologiczneiczna warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta olsztyn oprogramowanie stomatologiczne stomatolog opole